הדרך העדיפה לפרסום טלפון עיסקי באתר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

למה להצטייד במספר טלפון עסקי נפרד?

למרות שטפסיי פנייה באתר, כתובת מייל ושאר האמצעים הדיגיטליים ברשת אמורים לספק מסלול נוח לקשר עם לקוחות, מספר טלפון, הכלי הישן והמוכר עדיין מועדף על חתך רחב של לקוחות, ולאחרונה אף כבסיס להודעות WhatsApp.  ואולם פרסום מספר הטלפון האישי באתר העסקי יוצר רתיעה מוצדקת אצל רוב אנשי העסקים החוששים  (בצדק)  שתוכנות איסוף של מספרי טלפון יעבירו את המספר למפרסמים מטרידים או שהמספר יגיע לידי מטרידים של ממש. הפתרון הפשוט, מכשיר טלפון שני, מסורבל ויקר לתפעול ורוב העסקים פשוט מוותרים על פרסום מספר הטלפון.

הפתרון הנוח בהרבה הוא מספר טלפון שני ׳וירטואלי׳ במכשיר הראשי. הפתרון קיים מזה זמן רב, ועלותו לא גדולה, אך חסרונו העיקרי עד לאחרונה נבע מחוסר האפשרות לחבר את WhatsApp הפועל אך ורק על מספר ראשי, עובדה המונעת אפשרות להפרדה מלאה ואפקטיבית.

המצב השתנה לאחרונה עם השקת WhatsApp-Business המסוגל לפעול במקביל ל – WhatsApp  הראשי. חשבון WhatsApp-Business אינו כרוך בתשלום ומאפשר לבודד את התקשורת העסקית מהפרטית לחלוטין.

הפתרון המפורט בהמשך מאפשר גם החלפה של המספר המשני בכל עת, שימושי למניעת מטרידים שהחלו לתקוף גם את המספר העסקי שנחשף באתר.

מבנה הפתרון מתואר בתרשים הבא:

איך מתקינים מספר שני וירטואלי

הגדרת מספר שני בטלפון נייד, עד לפני מספר שנים חייבה סים (התקן המגדיר את מספר הטלפון) שני – שיטה פשוטה אך מחייבת חשבון סלולרי נוסף ויקר, וגם טלפון מתאים – דגם נדיר למדי בישראל.

האופציה למספר שני נוח הושקה לפני מספר שנים וכאמור אינה יקרה (כ – 20 ש״ח לחודש). המספר המשני מתנהג כמספר רגיל – שיחות מגיעות לטלפון ונענות כרגיל, אך מזוהות בברור בתצוגה ככאלו שפונות למספר העסקי ושאפשר לקבל או לדחות לנוחיותו של איש העסקים.

הפתרון תומך בנוסף לשיחות קוליות גם בהודעות סמס סטנדרטיות, אופציה נוחה במקרה והצד הפונה מעדיף הודעה פשוטה מסוג זה (ההודעות מוצגת באפליקציה המיוחדת, ולא כחלק משרשרת ההודעות הפרטיות).

הפתרון מותקן בהורדה מחנות האפליקציות הסטנדרטית ומתחיל לפעול לאחר תהליך הזדהות פשוט. ישנן אופציות רבות לאפליקציה מסוג זה בחנות האפליקציות הסטנדרטית, זו המומלצת בישראל מסופקת על ידי החברה הישראלית CellAct ומופיעה בחנויות האפליקציה (אנדרואיד ואפל) בשם N2.

האפליקציה בחנויות האפליקציה המתאימות:

(חנות Google Play)

(חמות האפליקציות של Apple)

לאחר ההתקנה מתקבל מספר וירטואלי באופן שרירותי ממאגר החברה (אין אפשרות בחירה). לאחר התקנה קצרה הכוללת אימות על ידי הודעת טקסט הנשלחת למספר הראשי המספר פעיל וניתן לקבל שיחות והודעות כרגיל.

 הפתרון ל WhatsApp נפרד

החלק השני של הפתרון, חשבון WhatsApp הפועל דרך המספר המשני, מבוסס על הגרסה שהושקה לאחרונה – WhatsApp Business. הגרסה מאפשרת הגדרת מספר חדש /נוסף על המספר הראשי ובעקבות זאת ניהול שיחות /צ׳אט נפרד לחלוטין מההודעות הפרטיות.

האפליקציות המתאימות:

(חנות Google Play)
(בחנות האפליקציות של Apple)

בזמן ההתקנה, האפליקציה מבקשת את מספר הטלפון דרכו תתבצע ההתקשרות – בשלב זה יש להקיש את המספר המשני ולא להשאיר בטעות את המספר הראשי. מרגע זה תכתובות וואטסאפ עסקיות ינוהלו כאן, כולל אתראות נפרדות המציינות שמדובר ב – WhatsApp Business.

 מומלץ: להוסיף כפתור WhatsApp באתר

להשלמת הפתרון במסלול התקשרות שחשיבותו הולכת ועולה, כדאי להוסיף לאתר בגירסאתו הניידת (זו המוצגת בטלפון נייד) כפתור תחילת שיחה בוואטסאפ בלחיצה אחת פשוטה, ללא צורך להקיש את מספר הטלפון באפליקציה עצמה (וואטסאפ). לצורך זה יש להצטייד בתוסף תוכנה מתאים המוסיף כפתור ׳צף׳ המסומן באייקון המוכר, שבלחיצה פשוטה:

  1. מציג הודעה מקדימה
  2. מוביל לפתיחת וואטסאפ בשיחת צ׳אט חדשה ישירות לבעלי האתר.

במידה ובעל האתר פנוי לתגובה, תתחיל שיחת צאט (או שיחה קולית בוואטסאפ). במידה ולא, אפשר להשאיר הודעה שתקבל תגובה מתאימה מאוחר יותר.

השימוש בוואטסאפ כפתרון צאט באתר מומלץ לאתרים ישראליים בעלי אופי של מתן שרות או מכירות באופן מיוחד, שכן אפליקציות צאט יעודיות שנבנו לאתרי אינטרנט מחייבות תפעול ממשק מסורבל בטלפון הנייד ולרוב ננטשות. המעבר הישיר לוואטסאפ המוכר ורב העוצמה מגדיל משמעותית את הסיכוי לפניות מוצלחות.

למשמתמשי WordPress, אפשר לפנות אלי להמלצה על תוסף כזה, כולל מספר עצות מעשיות לגבי הכוונון (Settings) המתאים.

דוגמא:

פוסטים נוספים:

הקמה ופיתוח מיזם במימון עצמי (Self-Bootstrap)

תוכנית ,רזה, והסתמכות על משאבים עצמאיים – מפתח להקטנת סיכונים Bootstrapping, המוגדר בסיפרות כ – ״הקמת עסק ובנייתו תוך שימוש בעיקר במשאבים עצמיים , ללא

שייווק ברשת – ריבוי ערוצים כמפתח להצלחה

בניית אתר רחוקה מלהספיק השקת מוצר בימים אלה ללא אסטרטגיית שיווק דיגיטלי כמוה כפתיחת חנות והסתרתה מאחורי מסך. קהל הלקוחות ברשת, גולש בטלפון, והעסק צריך

מודל האפס קוד – סקירה כללית

אפליקציות אינטרנטיות וניידות מסורתיות מסתמכות על שימוש נרחב בסוגי פלטפורמות תכנות שונות, אשר כולן דורשות מומחים לצורך תכנון, תכנות ובדיקת הקוד. מצד שני, מגוון פלטפורמות