שייווק ברשת – ריבוי ערוצים כמפתח להצלחה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בניית אתר רחוקה מלהספיק

השקת מוצר בימים אלה ללא אסטרטגיית שיווק דיגיטלי כמוה כפתיחת חנות והסתרתה מאחורי מסך. קהל הלקוחות ברשת, גולש בטלפון, והעסק צריך להיות שם אם ברצונו למכור. ׳להיות שם׳ – הכוונה לבולט וקל לאיתור כך שהלקוחות שאינם מכירים את העסק וגם כאלה שקנו בעבר ואינם מודעים להצעות החדשות ילמדו מה חדש ויגיעו לאתר להשלים קנייה.


ואולם עסקים רבים, המבינים את השינוי, מזדרזים להקים אתר ומצפים לתנועת לקוחות  – שממאנת להגיע
 

שיווק אפקטיבי ברשת אינו מסתיים בהקמת באתר, נאה ככל שיהיה. דרושה אסטרטגיית שיווק כוללת, המאחדת מספר רב של ערוצים דיגיטליים ליצירת האפקט הדרוש. בתכנון נכון, למרבה המזל, בעיקר לעסק הקטן – המטרה ניתנת להשגה בתקציב מינימלי – אין סיבה לקחת סיכון פיננסי מיותר.

כיצד יימצאו אותך ברשת

הגולש המודרני מחפש ומתוודע מוצרים ושירותים ברשת במספר דרכים, כשהצרוף הספציפי משתנה בין גולש לגולש. צורות החיפוש וההתוודעות למוצר /שרות, המוגדרות בלשון עולם השיווק ׳ערוצים׳ נחלקות כעיקרון לשתי הקבוצות הבאות:

ערוצים חינמיים

ערוצים מבוססי חיפוש (של מילה או ביטוי מפתח):

2. רשתות חברתיות ובלוגים (חיפוש או חשיפה בדף / חשיפה ברצף תוכן (Feed) מתויג (#hastag):
ערוצים נוספים (פינטרסט (Pintrest), קבוצות טלגרם, וטיקטוק ועוד) מייצגים אופציה נוספת, אך לצורך הניתוח המובא כאן ייחשבו משניים ובעיקר כערוצי שיווק לקבוצות מיוחדות.

פרסום משולם

ניתוח זה מתמקד בקידום בתקציב נמוך, המוצע על ידי חלק מערוצי הפרסום. לעיתים יש טעם לשלב פרסום מוגבל כחלק מהמאמץ הכולל – נושא שיש לשקול בכל מקרה לגופו.

איך מקדמים לקבלת תוצאות מקסימליות?

כל אחד מהערוצים המוזכרים דורש טיפול שונה כך שיהפוך לערוץ חשיפה ומציאת לקוחות אפקטיבי:

בעוד שבעבר בחירה בערוץ אחד עיקרי הספיקה לחשיפה אפקטיבית, הגיוון הרב והרגלי הגלישה העכשוויים  (תנועה בין ערוצים ופיזור רב בהתאם לחתך הקהל – גיל, תחום עניין) מחייבים אסטרטגיה רב-ערוצית המטפלת בבת אחד בצרוף ערוצים. הצרוף נקבע עבור כל עסק בנפרד כמו גם סוג הפעילות המתאים לערוץ הספציפי.

מתי כדאי לשלב פרסום?

האתגר העיקרי הניצב בפני קידום המתמקד בערוצים אורגניים הוא לוח הזמנים לקבלת תוצאות עסקיות. מרבית הערוצים, ובראשם מנוע החיפוש של גוגל דורשים חודשים של קידום עקבי עד להשגת מיקום גבוה ויצירת זרם קונים פוטנציאליים. ערוצים אחרים יתנו תוצאות זריזות יותר אך כמות הקונים שייחשפו דרכם יכולה להיות מוגבלת.

אחת הדרכים לשפר את החשיפה ולהגיע ללוח זמני קצר יותר היא ללוות את הפרסום ה ׳אורגני׳ בפרסום ממומן, המקדם את העסק באופן מהיר ויוצר אפשרות להגיע ללקוחות פוטנציאליים מהר יותר. לבחירת הערוץ הממומן אין ׳נוסחת פלא׳ וכל מקרה צריך להבחן על פי מאפייני קהל היעד, השרות /מוצר המקודם וכמובן התקציב הפוטנציאלי. לדוגמא, מודעות בגוגל עלולות להיות אופציה יקרה עקב ריבוי מפרסמים בנושא המקודם, ולפעמים ניתן להשג תוצאות טובות בהרבה בפורלים ייעודיים לתחום.   

סיכום

באקספרטלינק אני מקפיד להציג את נושא הקידום כחלק אינטגרלי ממאמץ ה ׳עלייה לרשת׳, כדי למנוע אכזבה והוצאת כספים מיותרת. במקרים רבים תוספת צנועה של חבילת קידום תאפשר ניצול האתר תוך זמן קצר, ומקרים מורכבים והיקפי מסחר גדולים אני פועל בשיתוף פעולה עם מומחים לכל סוג ערוץ המביאים ניסיון רב נוסף למאמץ.

צור /צרי קשר לברור מוקדם ללא התחייבות לגבי הקידום המתאים לעסק שלך! 

פוסטים נוספים:

הדרך העדיפה לפרסום טלפון עיסקי באתר

למה להצטייד במספר טלפון עסקי נפרד? למרות שטפסיי פנייה באתר, כתובת מייל ושאר האמצעים הדיגיטליים ברשת אמורים לספק מסלול נוח לקשר עם לקוחות, מספר טלפון,

הקמה ופיתוח מיזם במימון עצמי (Self-Bootstrap)

תוכנית ,רזה, והסתמכות על משאבים עצמאיים – מפתח להקטנת סיכונים Bootstrapping, המוגדר בסיפרות כ – ״הקמת עסק ובנייתו תוך שימוש בעיקר במשאבים עצמיים , ללא

מודל האפס קוד – סקירה כללית

אפליקציות אינטרנטיות וניידות מסורתיות מסתמכות על שימוש נרחב בסוגי פלטפורמות תכנות שונות, אשר כולן דורשות מומחים לצורך תכנון, תכנות ובדיקת הקוד. מצד שני, מגוון פלטפורמות